Często pojawiają się pytania:

  • jak fotografować dzieci w ruchu?
  • jakie obiektywy stosować?
  • jak ustawić aparat do takich zdjęć?

Z pomocą przychodzi teleobiektyw typu zoom 70-200mm. Dzięki zmiennej  ogniskowej nie musimy biegać za dziećmi i przeszkadzać im w zabawie. Śledzimy je z góry upatrzonej pozycji i czekamy na odpowiedni moment. Ważne by pamiętać o podstawowych zasadach kompozycji i kierunku światła. Dobrze w takiej sytuacji zakładać pewien margines błędu, który skorygujemy kadrowaniem w oprogramowaniu graficznym. Warto również robić zdjęcia seriami. W takiej sytuacji mamy możliwość wybrania ciekawszego/ostrzejszego ujęcia.

Poniższe zdjęcia zostały wykonane lustrzanka pełno-klatkową, na placu zabaw na terenie Parku Tradycji w Chorzowie przy użyciu obiektywu Canon 70-200 f4 IS. Stabilizacja optyczna w obiektywie, z uwagi na poruszające się dzieci i aparat, została wyłączona. Ze względu na bardzo słoneczną pogodę i dużą ilość światła, uznałem ze zakres ISO 200 -400 będzie odpowiedni w celu otrzymania odpowiednich czasów ekspozycji przy przesłonach f/5.6-6.3. Tu muszę zaznaczyć, że dzieci chodziły po linach, które dość mocno drgały. Stosowanie standardowych czasów skutkowałoby nieostrymi zdjęciami.

Zdjęcia zostały precyzyjnie skadrowane i poddane zaawansowanej edycji w programie Adobe Lightroom. Bez specjalistycznego oprogramowania otrzymanie takich barw, zwłaszcza w zakresie nieba, byłoby niemożliwe. W wyjątkowych sytuacjach pomóc może zastosowanie filtra polaryzacyjnego, jednak nie zawsze kąt i równomierność wygaszenia nieba oraz nasycenie barw są odpowiednie.

Wszystkie zdjęcia zostały opisane parametrami ekspozycji.

[Not a valid template]

[fb-like]
Kategorie: Szkoła Fotografii

Skomentuj


Polecamy

  • Agencja Probeta
  • Fotografia ślubna | Zdjęcia ślubne | Katowice, Śląsk
  • Panoramy 3D Google | Zdjęcia Firmowe Śląsk
  • Agencja Fotograficzna Jasnia.pl zdjęcia dla firm , przemysłu i usług