KursFoto_DSC5670

Na kursie wielokrotnie dostajemy pytania od Was jak fotografować domowe zwierzaki w ruchu. Nie jest to trudne, niemniej jednak trzeba się do tego odpowiednio przygotować :)

Do realizacji zdjęć będzie nam potrzebny aparat z obiektywem, zwierzak i pomocnik, na którego komendy zwierzak będzie reagował. Przyda się również jakaś zachęta.

Zanim zaczniemy fotografować musimy zastanowić się nad tym, na jakich zdjęciach nam zależy i dobrać do sesji odpowiedni sprzęt. Wiadome jest, że obiektywem „kit’owym”, z dużą wartością minimalną przysłony np.: f=3,5-5,6, trudno nam będzie zrobić zdjęcia portretowe z małą głębią ostrości.

Dlatego dziś skupie się nad zdjęciami, które każdy z nas może wykonać – zdjęciami w ruchu. Do takich zdjęć najlepsza będzie zwykła lustrzanka z podstawowym obiektywem, bezlusterkowiec lub zaawansowany aparat kompaktowy. Moim modelem będzie pies :), a pomocnikiem córka. Będziemy „panoramować” – czyli kierować aparat za przemieszczającym się obiektem, w tym przypadku psem.

W panoramowaniu ważne jest by śledzić obiektywem biegnącego zwierzaka. Możemy obniżać prędkość migawki, tak by potęgować efekt prędkości na zdjęciu. Trzeba pamiętać, że zbyt długi czas naświetlania rozmaże nie tylko ruch na zdjęciu ale cały obrazek, a zbyt krótki zamrozi ujecie i efekt dynamiki ruchu nie zostanie uchwycony, dlatego proponuję eksperymentować z różnymi czasami począwszy od czasu 1/125s.

Print

Może się tak zdarzyć, że nasz zwierzak nie chce współpracować i wtedy możemy go zachęcić np.biegnąc obok niego lub wziąć go na długą smycz.

Print

Do zabawy możemy włączyć kolejną osobę i w ten sposób możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Na pewno będzie nam prościej fotografować, a nudne fotografowanie dla naszych pomocników zamienić w świetną zabawę.

Print

Pamiętajmy by zwierzak biegał w stałej odległości od nas tak, aby Autofokus (AF) naszego aparatu nie musiał „szukać” punktu ostrości. Ostatecznie możemy nawet zrezygnować z AF i wyłączyć go, jeśli zwierzak biega w stałej odległości od nas.

Na koniec pamiętajmy, że naszego zwierzaka trzeba nagrodzić, smacznym smakołykiem i dać mu odpocząć. Bo to co dla nas jest zabawą dla naszego pupila jest ciężką pracą.

Zapraszam na kolejną nasza lekcję oraz na nasze kursy, na których przedstawimy wam więcej pomysłów na dobre zdjęcia i jak zapanować nad swoim aparatem :)

Na kolejnym wpisie opowiem Wam jak samemu sfotografować siebie ze zwierzakiem :)

[fb-like]

A na koniec zapraszam do krótkiej galerii zdjęć wykonanych zgodnie z powyższą instrukcją :)

KursFoto_DSC5661 KursFoto_DSC5670 KursFoto_DSC5801 KursFoto_DSC5839 KursFoto_DSC5857 KursFoto_DSC5888

 

[fb-like]
Kategorie: Szkoła Fotografii

Skomentuj


Polecamy

  • Agencja Probeta
  • Fotografia ślubna | Zdjęcia ślubne | Katowice, Śląsk
  • Panoramy 3D Google | Zdjęcia Firmowe Śląsk
  • Agencja Fotograficzna Jasnia.pl zdjęcia dla firm , przemysłu i usług