Okazuje się, że fotografia nie zawsze należy do bezpiecznych zajęć. Mam tu na myśli pracę fotografów wojennych ryzykujących życiem. Jak wiemy wiele fotografii z wojny zdobyło nagrody World Press Photo. Czym jednak są te nagrody w pryzmacie okaleczeń, uprowadzeń i śmierci innych fotoreporterów?

Zapraszam na reportaż z paintballa, w którym uczestniczyły dzieci. Przedsięwzięte zostały szczególne środki bezpieczeństwa. Nad zabawą czuwali rodzice, a dzieci przeszły specjalne przeszkolenie. Obowiązywały specjalne ubrania i bezwzględny zakaz ściągania maski.

Dla dzieci zabawa zapowiadała się super. Dla fotografa, już niekoniecznie. Wiadomo, że aby zrobić dobre zdjęcia nie można być ciągle ukryciu. Trzeba pojawić się tam gdzie świszczą kule. Do tego dochodzi strach o sprzęt, bo co będzie jak kula z farbą walnie  w aparat? Całość utrudnia założona maska, bo nie ma możliwości przyłożenia oka do wizjera. Patrząc przez maskę widać tylko wycinek kadru. Zastosowanie „live view” przy teleobiektywie spowodowałoby dodatkowe poruszenia obrazu. Zdjęcia wykonane były teleobiektywem o stałej maksymalnej przesłonie f2.8 Sigma 70-200 EX. Przy niektórych ujęciach zastosowałem telekowerter Sigma x2, który zamienia ten teleobiektyw w 140-400. Przy pracy z telekonwerterem spada wartość maksymalnej przesłony do f5.6. Wymusza to zastosowanie większych wartości ISO, by otrzymać ostre zdjęcia przy krótszym czasie migawki (1/500).

Wszystkie zdjęcia były edytowane za pomocą programu Adobe Lightroom. Zainteresowanych tym programem zapraszamy na dwudniowy, weekendowy kurs do Katowic.

[Not a valid template]

[fb-like]

Kategorie: Szkoła Fotografii

Skomentuj


Polecamy

  • Agencja Probeta
  • Fotografia ślubna | Zdjęcia ślubne | Katowice, Śląsk
  • Panoramy 3D Google | Zdjęcia Firmowe Śląsk
  • Agencja Fotograficzna Jasnia.pl zdjęcia dla firm , przemysłu i usług